Friday, March 28, 2008

ЗАР СУРТАЛЧИЛГААНЫ УНАЛТ БА ПИ АР-ын СЭРГЭН МАНДАЛ

"Х НОМЫН САН" Клубээс та бүхэнд барих гэж буй ээлжит ном

Гучин жилийн өмнө Сурталчилгааны Эрин Yе сэтгүүлд Эль Раис “Байршуулах Эриний Сүүлт Од” гэсэн цуврал өгүүлэл бичиж байсан билээ. Тэр өгүүллүүд гарсан даруйдаа л уншигчдын анхаарлыг татаж, маргаашнаас нь л байршуулах (positioning) гэсэн үг зар сурталчилгаа, маркетингийн хүмүүсийн амны уншлага болсон юм.

Хэрэв бид яг ийм өгүүллийг ийм сэтгүүлд өнөөдөр хэвлүүлэхээр бол гарчгийг нь “Олон Нийтийн Харилцааны Эриний Сүүлт од” гэж өгнө. Хаашаа ч харсан сурталчилгаанд чиглэсэн маркетингаас олон нийтийн харилцаанд чиглэсэн маркетинг руу эрс шилжилт хийж байна шүү дээ.
Та шинэ брэнд гаргалаа гэхэд үүнийгээ сурталчилгаагаар амилуулж чадахгүй. Яагаад гэвэл сурталчилгаа үнэмшил төрүүлэхгүй. Сурталчилгаа бол борлуулалтдаа санаа зовсон компанийн өөртөө тохируулсан дуу хоолой.
Та шинэ брэндийг зөвхөн олон нийтийн харилцаа буюу ПиАр-аар л хүмүүст хүргэж чадна. Yлгэрээ хөндлөнгийн этгээдээр, гол төлөв хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр яриулах нь ПиАр-ын зорилго.
ПиАр үнэмшил төрүүлдэг. Харин сурталчилгаа тийм биш. ПиАр эерэг сэтгэгдэл үлдээдэг. Харин зөв хандсан сурталчилгаа түүнийг нь давуу тал болгох боломжтой.
Ямар ч шинэ маркетингийн хөтөлбөр олон нийтэд танилцуулахаас эхэлнэ шүү, ПиАр-ын зорилгодоо хүрсний дараа л зар сурталчилгаа руу шилжээрэй гэж бид үйлчлүүлэгч нартаа зөвлөдөг. Сурталчилгааны соёлд автчихсан менежерүүдийн сэтгэхүйд энэ бол эрс хувьсгал л даа. Харин бусад хүнд энэ бол маркетингийн сэтгэлгээний ердийн л хувьсал.

ПиАр-ын Yргэлжлэл
Зар сурталчилгаа цаг хугацааны хувьд ч, сэдвийн хувьд ч ПиАр-ын араас явах ёстой. Яаж ч бодсон сурталчилгаа бол ПиАр-ын үргэлжлэл. ПиАр-ын хөтөлбөр хэрэгжсэний дараа л сурталчилгаа эхэлсэн нь дээр. Yүний адил сурталчигааны хөтөлбөрийн агуулга нь ч бас ПиАр-ын хөтөлбөрийн үлдээсэн сэтгэгдлийг л давтах хэрэгтэй.
Ямар нэг хөтөлбөрийн сурталчилгааны үе шат бол өнгөцхөн хийчихдэг зүйл биш. Сурталчилгааг зөвхөн хүчтэй брэндийн нэрийн өмнөөс, сурталчилгааны шаардлагыг хангаж чадах компани л хийх нь зүйтэй.
Сурталчилгааны хүмүүс заримдаа ПиАр-ын үүргийг хоёрдугаарт тавьж, ямар нэг хямралын үед юмуу эсвэл сурталчилгааны аяны хамгийн сүүлчийн үе шатанд л хэрэглэдэг. Yнэнээс хэн ч зугтаж чадахгүй.
Өнөөгийн ихэнх компаниудын хувьд ПиАр-ыг сурталчилгааны дараа ч болсон авч үзэж байгаа нь их юм. ПиАр, сурталчилгаа хоёрын үүргийг олон зүйл дээр сольдог. ПиАр жолооны ард суугаад, маркетингийн хөтөлбөрийг залж чиглүүлж байх ёстой. Ийм ч учраас энэхүү номоо бид “Сурталчилгааны Уналт ба ПиАр-ын Сэргэн Мандал” гэж нэрлэсэн юм.

Сурталчилгаа Таалал Төгслөө. ПиАр Урт Наслаг!
Ийм их сурталчилгаа байхад яагаад түүнийг таалал төгслөө гэж хэлж байгаа юм бэ? Эргэн тойрон дүүрэн л зар сурталчилгаа байна шүү дээ.
Энэ яг л уран зурагтай адил. Уран зураг өнөөдөр урьд өмнөхөөс илүү өргөн дэлгэрсэн хэрнээ үхмэл байна. Уран зургийн тухайд “үхэл” нь тухайн зургийн өөрийнх нь үхэл биш, харин бодит байдлыг илэрхийлэх үүргийнх нь үхэл юм.
Луи-Жак-Манде Дагуэрийн зохион бүтээлт гарснаас хойшхи үеийг “Уран зургийн төгсгөл, гэрэл зургийн сэргэн мандал” гэж нэрлэдэг. Яг үүнтэй адил зар сурталчилгаа брэнд бүтээх хэрэгслийнхээ үүргийг гүйцэтгэж чадахаа больж, уран зураг шиг л амь торгоож байна.
Энэ нь зар сурталчилгаа үнэ цэнэгүй гэсэн үг биш. Уран зургийн үнэ цэнэ үзэж байгаа хүний нүдэнд л байдаг. Yүрэг гүйцэтгэлийн тогтолцоо нь урлаг болсноор үүргээ гээж, улмаар обьектив хэмжигдэх чадвараа алдана.

Thursday, March 13, 2008

Dollar hyamdrah tsagaar mongold zochilbol

Евро цагаар 2008.03.06 -ны 00.45 минутанд Англын нэг фунт 1.9915 байснаа 2.0360 болход манай төв банкинд 1172 хавидаа зогссоор л байх юм энэ нь төв банкныхан Ам долларт тэгтлээ хайртайн шинжүү эсвэл манай хэд ажилаа хийж чаддаггүй илрэл үү